Sommerblomster

Ut å plukke blomster

ut å plukke bær

ho Berit er forelska

så lita som hun er

Gutter har hun elska

Gutter har hun kjær

Gutter har hun kyssa både hær og dær.

 

Sommerblomster

 

Pleide du, eller noen i din familie å synge den når du var barn? Mamma sang den ofte til meg når jeg var ute å plukket blomster om sommeren. Sommerblomster/markblomster eller villblomster, forskjellig navn på samme ting.

 

Søndagsturen i dag ble brukt til å plukke, ikke bare en, men 2 nydelige villblomst-buketter. En til å ha inne, og en ute.
Jeg planlegger noe tyggete trening fremover, men akkurat i dag, så følte jeg for å bare ta det helt piano.

Jeg synes di ble kjempefine, slik jeg har satt dem sammen. Er litt deilig å få bruke den kreative delen av hjernen, å pusle sammen hvilke blomster som skal stå sammen i en bukett. Legge til, plukke ut. Til å begynne med hadde jeg alle samlet, men hjernen min synes det ble for rotete.

Så er det liksom noe så glamorøst med å ha en frisk blomsterbukett stående. Den er liksom et tegn på overflod å velstand.
Noe vakkert, som ikke er nødvendig.
Noe som du har, kun fordi du har lyst.
Så er det jo så romantisk.

Sommerbukett

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg