Prosjekt klesskap

Finnes det noe bedre start på dagen en å åpne et velfylt, velorganisert klesskap?

 

Jeg har en drøm om å åpne klesskapet mitt hver morgen, å finne perfekt passende, pene klær, nystrøket, med brettekant.
Det er som om jeg kan kjenne lukta av bestemors stiff-spray (stryke-stivelse) bare med tanken. Selvfølgelig både sortert etter type plagg og fargesortert.

Av alt husarbeid å gjøre, tror jeg at å rydde i klesskap er min absolutte favoritt.
Av alle plasser å holde orden, er klesskapet det største mareritt. Skjønner du hva jeg mener?

Men i dette gamle huset vi kjøpte, har klesskap alltid også vært noe av den største utfordringen. For det er dårlig plass til skap her.
Dem fleste soverommene har skråtak, å plassen er ikke så stor. Så til nå har barna hadd hver sin kommode med klær på rommene sine, mens vi voksene har hadd innebygde skap i gangen.

Men så har jeg hadd en tanke om klesskap kan passe inn på voksen-soverommet. Det jeg har undret på, har vært om det har vært plass nokk mellom seng og skap til å kunne åpne dører, eller om vi måtte ha skyvedører? Så har jeg tenkt på å vente til vi en vakker torsdag kommer oss i oppussing før jeg skal gjøre noe mer. Det meste i dette huset venter på en slik vakker torsdag med oppussing.
Men så viste det seg at naboen fikk sin Torsdag før oss, hvor hun ville gi bort sine 2 skap. Perfekt, da får jeg prøve hvordan det blir hos oss med skap før jeg investerer en formue i det. I tilegg får jeg en god midlertidig løsning på plass.
Så nå har vi voksene fått oss skap på soverommet, så kan barna få skapene i gangen, så kan dem ha kommodene til å samle enda mer leker i. Vinn, vinn, vinn.

Men, dette var definitivt enklere sakt en gjort. For skapene måtte hentes, samtidig som gubben hadde nok med egene prosjekter å ikke kunne hjelpe så mye som jeg hadde håpet.
Så da måtte jeg selv kjøre med henger på bilen mitt på snøfulle vinteren. Ikke er det en enkel henger å kjøre med heller. Den er så liten, at den er vanskelig å se når man rygger å kjører. Men jeg fikk det til.

Men så skulle skapene opp på soverommet. Å skapene var breiere en trappa, så dem måtte først bli skrudd ned, før vi kunne skru dem opp igjen.

Det har vært et sabla styr, men nå står dem der, praktfulle, å klare til å bli ryddet i. Jeg gleder meg til å organisere å fylle dem opp. Jeg bare venter på tid å anledning, for det er ikke like lett, med 120 %jobb i hjemmesykepleien denne uka, en samboer som jobber aftenvakt hele uka, en 2 åring og en 11 åring som skal følges opp, og en hund som skal ha sin daglige trening.
Men jeg skal nokk finne min tid innimellom alt, så har jeg troen på at dette prosjektet blir veldig bra etterhvert.

Men så lurer jeg litt om ikke disse skapene kunne blitt utrolig fine i svart? Kanske med noe gull i kantene? Men da måtte jeg nokk også ha malt selve soverommet i en lysere farge?
Tankespinnet går nå for fult, å kanskje vil det komme en fortsettelse. Men i første omgang, må jeg få klærne under kontroll, det skal jeg kose meg med i mine få ledige stunder denne uka.
Dette blir rett å slett uka med -Prosjekt klesskap.

 

4 kommentarer
    1. Ja stiff klarer jeg meg uten! Ingen STIVE kanter i mine klesskap hehehe Men å ha ryddig i hyllene, det liker jeg. Og det flyter ikke hos meg, det er sikkert. Jeg vet hva jeg har 😀 Flott skap du har anskaffet – og det hadde vært stilig i svart eller hvitt 🙂

    2. Gjenbruk er topp! Mari Kondo er helt super hun fikk mitt klesskap til å være organisert og fint og det har vart i mange år nå. Hun har videoer på YouTube og film på Netflix 🙂 Ha en super dag <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg