Om å bli god på blogg

Jeg blogget en del for noen år siden, å prøver nå på nytt.
Men det er litt å sette seg inn i, å forstå, å skulle ordne, og å få med seg.

Hva trenger jeg, hva må jeg ordne nå med en gang, og hva kan vente?

Hvor stort vil jeg prøve å gå med bloggen?

Som ny er det ikke alltid like lett å få med seg alt.

 

Det første jeg egentlig burde få i orden, er vell å skaffe meg en datamaskin å blogge fra. Min er ødelagt, så per nå bruker jeg kun mobilen.

Hva jeg har tenkt på: 

-Google analytisk, dette er noe jeg ønsker å få opp å gå, så snart som mulig. Rett å slett fordi jeg er veldig nysgjerrig, og liker å ha en viss kontroll. Det føler jeg at Google analytisk gir. Så kan jeg følge med på hvor mange lesere, på hvilke innlegg, som kommer fra hvilken plattform, osv.

Men hvordan sette opp denne? Jeg finner rett å slett ikke noen god oppskrift på dette, står bare streker over, og at det skal komme en ny løsning?

-Bloglovin? Her får jeg vell bare reklamert for bloggen min og finne andre kule blogger? Som et blogg-samfunn som blogg.no, bare for hele værden?

-metapic, hvor jeg kan lage collage å tjene penger per klikk. Er det egentlig noe man tjener på??

-Blogg-app? Finnes den enda? Har ikke prøvd å Google selv, men husker det fantes en egen app å blogge fra, tilknyttet blogg.no før i tiden.

-Pinterest, om jeg skal lage masse diy innlegg, er dette en super reklamekanal.

Er det noe mere jeg burde tenke på?? Noen som har gode råd?

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg