Ny jobb? Nye muligheter?

I går fikk jeg tilbud om ny jobb. Det blir en stilling ledig om kort tid, hvor jeg ble anbefalt å søke, å dem lurte på om jeg ville være interessert i stillingen.
Er alltid veldig hyggelig å få slike meldinger. Å høre at man blir sett, og satt pris på. Det er en sikkelig selvtillitsboost.

 

 

Hadde det vært for noen få år siden ville jeg blitt så glad at jeg hadde svart ja på flekken.
Men jeg er desverre eller heldigvis blitt litt mere kravstor med årene.
Stillingsprosent og selve jobben var kjempebra. Men så var det arbeidsbetingelsene ellers, veid opp mot det jeg har i dag. Samt fremtidsutsiktene for jobben. Behøvde ikke tenke så veldig lenge før jeg kom frem til at arbeidstidene vil være såpass ugunstige at det per nå ikke kan veie opp for alt som er bra med jobben.

Er turnus, med mye ettermiddagsjobb.
En gang i fremtiden vil jeg nokk heller foretrekke den jobben, fremfor den jeg har per i dag. Men som småbarnsmor foretrekker jeg å jobbe minst mulig ettermiddag.

Så er det også skremmende å se hvordan arbeidsbelastningen blir stadig høyere, og stadig færre hender om jobben.

Fremtiden får avgjøre hva jeg skal bli når jeg blir stor. Men akkurat nå står jeg stødig i denne båten.

3 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg