Når våren og impulsene tvinger seg inn

Jeg hadde egentlig ikke tenkt å investere i, eller å plante en eneste plante denne våren.

Hvert år har jeg like optimistisk startet våren med å plante alt mulig rart og spennende. Så varer det fint til sommeren. Da er man plutselig mye på farten, å tomatplanter man har stelt så fint med hele våren dør av tørst på ei uke.
Å plutselig er alt samma dødt. Eller henger puslete sammen, så vidt i livet. Å det som gjorde meg lykkelig om våren, gjør meg plutselig trist midt på sommeren.
Derfor tenkte jeg å la være å plante noe som helst, å heller bruke tid å energi på andre ting som kan gjøre meg glad.
Selv om jeg i grunn elsker å holde på med planter.

Men så, var jeg på shopping i går. Greide å gå forbi dem nydelige påskeliljene ganske lenge. Men på siste butikken jeg var innom bare hoppet dem helt av seg selv oppi handlevogna. Men disse blir å gjøre meg lykkelig lenge, å er dem riktig så flinke, rekker dem å bli plantet ut i sommer også. Der ute i Hagen overlever planter enda lengere hos meg.

Men så, med kveldsmaten ble prinsessa plutselig supergira. Mamma spiste avokado, å hun har sett på tiktok videoer der dem får en plante ut av en avokadostein. Trenden startet vell under corona-pandemien, men jeg har klart å bla fint forbi den hele veien.
Men nå ville prinsessa prøve. Jaja, la oss gi det et forsøk. En plante burde vi greie også på sommeren. Får eventuelt bare ta den med på ferie om vi får den til å vokse.
Krysser fingrene på at det går fint, å at vi greier å ikke plante noe mere.

4 kommentarer
    1. Jeg har mange planter, jeg. Men jeg har snille naboer som hjelper meg med vanning om sommeren.
      Verre er det med kjøkkenhagen på hytta. Regner det ikke, blir det fort for tørt.
      Men planter kan jeg ikke klare meg uten….
      Tror du også faller for fristelsen etter hvert, i alle fall litt..! 😃

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg