Nå ble jeg veldig redd

Jeg er ikke egentlig typen som bekymrer meg så veldig når noen blir syk. Kanskje er det fordi jeg jobber på sykehjem, men jeg vet jo at det som oftes går fort over.

Så når hunden fikk diaré natt til tirsdag, men likevel var i fin form, tenkte jeg det ville gå fort over. Hun spiste jo til å med.
Men da hun i tillegg begynte å kaste opp på onsdag, ja da tenkte jeg litt mer at hun kanskje behøvde veiledning. Så da var det å passe på at hun bare spiste små måltider, å gi alle i familien streng beskjed om å ikke gi henne noe, slik at jeg alene kunne ha oversikt på hva og når hun spiste.

Pasienten

 

Men da hun enda kastet opp på Torsdag, ja da ble jeg oppriktig bekymret og begynte å bli redd.
Hun greide jo ikke å holde på noe av hva hun spiste.
Men hun ville spise, og hadde god matlyst. Vann gikk det også unna med. Formen er fin.

Jeg ringte veterinær, som ikke hørtes særlig bekymret ut. Er dette helt vanlig lissom? Jeg har ikke opplevd mine tidligere hunder slik.

Men skånsom mat. Kylling og ris er å anbefale. Så da prøvde vi med det. Men alt kom bare opp igjen.

Så er det å tenke igjennom. Har hun spist  ei farlig ute eller inne? Er det treningen? Hva feil har skjedd?

I dag ble det tur til veterinæren. Tok ikke sjangsen på å se det an over helga.

Veterinær undersøkte. Ikke vondt når vi trykker noen steder, temperatur ok.

To løsninger:

1. Prøve noe tilskudd som er bra for mage og tarmflora, og spise skånsomt for, å håpe det går over.

2. Rønken, finne ut hva som feiler, sannsynligvis samme behandling, men da vet man om det sitter noe fast i mage/tarm eventuelt.

Med disse to løsningene handler det ofte om økonomi tror jeg. Hadde jeg hadd dårlig råd måtte jeg valgt første løsning å håpet på det beste.
Heldigvis har jeg forsikret hunden.

Så da ville jeg ha løsning 2. Det er jo tross alt fredag, jeg bor langt unna veterinær, så det å vente å se synes jeg hørtes alt for risikabelt ut. Er jo tross alt et av barna mine det er snakk om.

Hun har en kraftig betennelse i magen kunne di se. Fikk noe tilskudd for å regulere magen, kvalmestillende tabletter og skånsomt for hun kunne spise.
Det føles veldig godt ut å vite hva det var. At det går over. Jeg håper det går over fort.

Nå har vi på grunn av oppkast tatt ut alle matter i huset, vasket alle trekkene til sofaen, og vasket di fleste pledd vi har i huset.

Nå håper jeg det blir litt roligere rundt oss fremover, sliter veldig på mammahjertet når noen ikke er helt som di skal.
God helg ønskes til alle dere der ute.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg