Myran-Skaland

En fin «postkassetrim» på Skaland er å gå opp til Gapahukan på Myran i sommerdalen på Skaland.
Denne turen er kjempefin både sommer og vinter. Passer bra for di som har barn å ikke vil gå for langt på tur, eller som en trimtur flere gang i uka om du behøver å pese litt ekstra.

Turen starter med det gamle kommunehuset rett ovenfor butikken på Skaland, å du følger skiltet vei til Husfjellet. Så når du kommer på traktorveien er det egentlig bare å følge veien helt til du ser Gapahukene.

Det er 2 gapahuker som står ved siden av hverandre, så er det laget bål-gryte på utsiden midt i mellom gapahukene om du vil grille deg pølser på turen.

Når vi var der på tur, var det noen jeg tror var polsk, som holdt på å grille seg pølser. Derfor er det antydning til røyk på bildene, men det var ikke til å unngå.

Lurte litt på hva di tenkte, der begge hundene satt utenfor gapahuken å stirret på maten demmes, mens jeg skrev oss inn i turboka?
Hundene ser jo ofte ut som om di aldri får mat i blikket. Skikkelige matvrak. Har lurt noen ganger på om min DP kommer til å spise seg ihjel en vakker dag? Hun er 5kg, men spiser fort 5kg mat  om hun får mulighet. Joda, hun bor i en matglad familie, men finnes det ikke grenser??

1 kommentar
    1. Det så ut som en flott tur:)
      Jeg har ikke mye peiling på hunder, men da jeg passet på barnebarns hund i fjør, den fikk mat fra meg:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg