Med elg på hundetrening?

Siden vi bor laaaaaangt ute på bygda, har vi ikke noe hundeklubb i nærheten å trene på.
Jeg har gått noen kurs hos nærmeste hundeklubb som ligger en god times kjøring unna, men jeg synes reiseveien er alt for lang til å være med på ukentlig trening når jeg også er småbarnsmor.

Men vi er likevel et lite gjeng med hundeeiere som liker å trene hundene våre ilag. Så vi prøver å møtes hver onsdag for fellestrening. Da sosialiserer vi både oss selv og hundene, og vi får trent hund med større vanskelighetsgrad, da det er om å gjøre at mennesket er mer spennende en di andre dyrene.

Så føler jeg faktisk at jeg selv også får et mye større fokus og er mer målrettet og konsekvent i hverdagstreninga nå når jeg også trener lydighet hver uke. Så fellestrening er for oss bare vinn, vinn, vinn.

Anbefaler absolutt alle som har hund, og også trene sammen med andre hundeeiere. Det behøver ikke være organisert, man kan dele erfaringer, råd og tips med hverandre. Det viktigste er bare å gjøre det. Man får så mye større utbytte av treningen når den gjøres forskjellig. Noen dager alene, noen dager sammen med andre.

 

 

Så oppdaget vi tilfeldigvis at også elgen sto et lite stykke unna å holdt oss under oppsyn.

Mon tro om skogens konge synes hundene våre var flinke eller dumme??

Jeg tror i allefall at hundene helst skulle sett den elgen som ei god elgpølse di kunne fått i belønning, å elgen helst ikke ville vite av hundene i det hele tatt.

Men det er litt kos å se så mange fine dyr i naturen vår hele tiden. Det er litt av magien som hører med livet på landet som jeg elsker.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg