Katastrofe sminke

I dag ble jeg skremt opp av senga med beskjed om at jeg måtte kjøre bilen på verksted. Du har time om 55 minutter. I mitt hode skulle jeg også da på det verkstedet vi alltid har brukt, som er 90 minutter unna.

Kastet på meg klærne og røsket med meg veska, å kom meg avgårde. Heldigvis fikk jeg tekstmelding like etter at jeg bar kjørt at jeg skulle på et verksted mye nærmere.

Hvem som opprinnelig skulle kjøre på verksted i dag har vært planlagt frem å tilbake flere ganger dem siste dagene. Men da jeg la meg i gårkveld var planen at kjæresten skulle ta bilen på verksted. Men så våknet han med sikkelig migrene.

Hadde jeg planlagt denne turen, ville jeg stått opp å gjort meg klar i betydelig bedre tid. Mens kjæresten ikke behøver bedre tid om morgenen.

Så med håret til alle kanter, trettetårer i øynene, å klærne bare sånn passelig på, ankom jeg da verksted. Følte meg helt grusom.

Fikk lånt meg en lånebil, sikkelig søt liten kone/by bil. Kom meg straks videre å fikk lånt meg et bad å stelt meg litt, så ble dagen straks bedre. Er ikke så mye som skal til, men det betyr likevell utrolig mye.

Men så var det mitt forsøk på sminke da.

Fant en lippgloss i bunnen av veska som jeg sikkert bare har brukt en gang før, så glemt den der. Klissa det utover i full fart, men så oppdaget jeg at den var vannfast, og skarp i fargen. I tilegg hadde jeg bare klissa den på å tenkt at den jevnet seg på munnen, å kunne tørkes vekk om det kom utfor, men der tok jeg feil. Holdt på å bli et sikkelig katastrofe-tryne.

Men så fant jeg en lypsyl i veska. Lypsyl løser opp vannfast leppestift, så da kunne jeg ved hjelp av den tørke bort alt det overflødige, samtidig som fargen ble litt utvannet og resultatet mykere og mere hverdags fint.

Tror jeg må oppgradere utstyret i veska litt, så jeg er enda bedre forberedt i fremtiden. Det er jo ikke helt uvanlig at jeg får litt dårligere tid en ønsket hjemme om morgenen når jeg har både barn og hund som skal ha og trenger diverse om morgenen. Jeg selv er liksom sist i rekka.

Men jeg ble ok til en liten by-tur mens bilen fikk sin service, så endte jeg turen med kaffebesøk før jeg vendte hjem igjen. Theo var veldig glad for besøk og litt kos, det tror jeg mamma også var.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg