Født blå, for alltid blå.

Da jeg ble født, så løp min storesøster på da 3,5 år til naboene, veldig stolt og glad, å ropte

-Vet dere hva? Jeg har fått en lillesøster, å hun er blå.

 

Tro hva den vesle jenta tenkte om det å få en blå lillesøster? Og naboene ble nokk ganske skremte da di fikk høre dette.

Men det er sant altså, jeg var blå da jeg ble født. Kanskje derfor jeg alltid har elsket den fargen?

Det hadde seg nemlig slik, at når jeg ble født, ble jeg født så fort, jeg bare ploppet ut. Og når man blir født for fort, da kan man være litt blå.

Og blå fortsatte jeg egentlig alltid til dels å være. Jeg er en slik som får veldig lett blåmerker også. Det er sjelden jeg vet hvorfor jeg har et blåmerke, di dukker bare opp av intet mange ganger. Men jeg går ut ifra at jeg alltid har dultet borti noe.

 

Min største drømmegave når kjærest vinner i Lotto, eller arver fra sin rike onkel i Amerika, det er forlovelsesringen som prinsesse Diana hadde.  Den er bare helt sinnsykt vakker. Jeg tar gjerne imot smykke og øredobber i samme serie også.

Photo by Tim Graham

Min drømmegave nummer 2, men den tror jeg er noe tyngre å bære, er -the heart of the ocean, fra Titanic. Bare helt sinnsykt fin blåfarge på disse smykkene.

Tenk å eie så vakre juveler da dere? Da behøver man hverken klær eller sminke. Smykkene vil uansett være blikkfanget.

Fra filmen Titanic

Jeg har også tenkt litt på det at blå er blitt en utpekt guttefarge. Nå har jeg ei datter, og en sønn. Det behøver jo ikke bety at det alltid er slik, men jeg synes sønnen er mye mere energisk en hva datter var på samme alder.
Kan det være at noen mødre fant ut at blå var beroligende, å dermed ville kle guttene i blått for å roe dem ned? Eller for å roe ned skremte mødre?
Jeg synes i allefall det høres ut som en helt logisk forklaring.

Min blå prins

Blått er også både himmelen og havet. Det tyder også på at fargen er ganske mektig. For det finnes vell ikke noe mektigere en himmel og hav satt i bevegelse?

 

Som dere nokk har skjønt, så er dagens farge hos Frodith blå.
https://frodith.blogg.no/frodiths-fargerike-catwalk-utfordring.html#comment-175554

En farge jeg kunne skrevet mye om, men jeg velger å stoppe meg selv her. Ha ei god blå natt alle sammen, så håper jeg vi våkner til blå klar himmel.

 

 

 

 

 

 

Har lånt bilder av Diana, og av Kate winselet fra

https://people.com/movies/titanic-at-25-all-about-the-heart-of-the-ocean/

og https://www.brides.com/story/why-princess-diana-engagement-ring-was-controversial

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg