En dag til bare deg

Kjære lille søte prinsessa mi.

Etter at lillebror kom til værden, så har du måtte lære deg å dele på oppmerksomheten. Det har ikke vært bare enkelt. Du er så ansvarsfull og snill alltid, å gjør ditt beste i alle sammenhenger.

Når ferien din kom, ble det litt ekstra kjedelig, siden du fikk ferie litt før oss andre. Å når vi er utslitt å vil legge oss tidlig, har du enda litt mer energi.

Derfor passet det fint at mamma skulle ha en Fredag fri, før lillebror hadde tatt ferie fra barnehagen.
Så fikk vi en dag sammen, bare du og jeg, mor og datter. Og du fikk bestemme dagen.

Hva planlegger en 10 åring, når hun skal ha en dag sammen med mamma, bare di to?

*Å bake karamellkake til ferien.
Det viktigste var at vi skulle bake ei kake sammen. Hun hadde flere ideer. Det sto både gulrotkake, oreokake, sjokoladekake og karamellkake på ønskelisten. Men det endelige valget falt på karamellkake.

*Å spille Roblox.
Jeg har egentlig overlatt det som har med dataspill å gjøre til pappaen, men siden hun var sjef i dag, måtte jeg bare høre etter å prøve. Synes selv jeg tok det ganske lett, å hun var fornøyd med at jeg var med, så da var det jo ganske greit.

*Pannekaker og betasuppe til middag.
Det er jo bare en sikker vinner for alle barn i værden, er det ikke?

Formiddagen for oss to bare fløy avgårde, og tiden var ute på null komma niks. Men vi (spesielt hun) behøvde veldig en dag der oppmerksomheten var rettet på bare henne for en stund.
Det er ikke alltid enkelt å være eldst, flinkest, snill, og pliktoppfyllende.
Jeg er værdens heldigste mamma <3

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg