Den ultimate morgenrutinen

Når man snakker med rike suksessfulle mennesker, og hva dem gjør for å være så vellykket, virker det ofte som om at en stor del av svaret ligger i deres morgenrutiner, som ser ut for å være en veldig viktig del av livet og karrieren. Der det går igjen en del punkter.

Jeg skal være helt ærlig å innrømme at dette med morgenrutiner har jeg aldri vært noe god på.
Det som gjøres av morgenrutiner hos meg, handler om å gi barna en grei start på dagen, mens jeg for min del heller har byttet ut rutiner med å sove og slumre lengst mulig.

Men i jakten på å bli et bedre menneske, har jeg tenkt om dette med gode morgenrutiner kanskje er noe jeg burde lære meg å prioritere?  Å hvordan jeg kan gjøre det på en måte som vil slå seg ut på best mulig måte for meg og min person?
Jeg har lest gjennom en del lister, å kommet frem til min måte å gjøre det på.

  1. Morgenstell. Jeg har alltid vasket meg fort, tatt på deodorant, tannpuss og satt håret i en hestehale. Men strengt tatt burde jeg jo prioriterte noen få minutt mer å faktisk børste håret, smøre huden, og kanskje ta på en skvett maskara av å til.
  2. Frokost. De lærde strides om hvor viktig det egentlig er med denne frokosten. Noen mener det er kjempeviktig, andre ikke. Men uansett om du spiser frokost eller ikke, så drikk vann. Etter en lang natt er kroppen nemlig noe dehydrert. Jeg personlig har aldri spist frokost, hoppet rett på kaffen. Men nå har jeg bestemt meg for å drikke et stort glass vann før kaffen, det burde være en enkel sak.
  3. Trening. For å ha det klart, dere kommer aldri til å finne meg joggende rundt i Norge klokka 7 om morgenen. Det er for meg fullstendig galskap.
    Nei, om jeg skal bedrive noen form for morgentrening, da kan jeg strekke meg til å gå en liten tissetur med bikkja, eller en liten yogastrekk. Det får være godt nokk!
  4. Re opp senga. Det gjør faktisk hele forskjellen. Å jeg lover deg at det blir bedre å legge seg i en oppredd seng, uansett om dagen har vært god eller dårlig. Få hotell-følelsen hjemme, re opp senga!
  5. Meditasjon eller planlegging? Noen mediterer, takker for dagen på forhånd, skriver takknemlighetslister, og hører på god musikk. Andre planlegger dagen, skriver to-do-lister, å får kontroll på dagen.
    Kanskje kan jeg variere disse. Dem fleste dager er jo passelig rutinert å planlagt, selv om det er rom for forbedring. Men å takke for alt som er bra hver dag kan utfordre kreativiteten, så jeg tror disse er best å kombinere.

Har du noen faste morgenrutiner? Ville du prøvd dette? Blir livet bedre med denne strukturen?
Jeg tenker det i allefall er verdt et forsøk.

Ha en strålende dag alle sammen!

4 kommentarer
    1. Jeg har noen rutiner… og jeg trener alltid etter frokost… men kan ta et bad i sjøen FØR frokost 😀
      Starter som regel med et glass vann før første kaffekoppen er klar – MÅ ha kaffe – så kan dagen begynne 🙂

      God påske!

    2. Hadde trengt å lært noe av kjappheten din om morgenen 🙂
      Jeg har rutine med stille stund hver morgen – Det hjelper meg 🙂
      En morgen hadde jeg en sterk opplevelse da jeg hadde møtt veggen.
      Det var da jeg lurte på om jeg måtte legge ned firmaet og opplevde/skrev: Jeg møtte veggen, – men hvor ble den av?
      Her: https://hjemveien.blogspot.com/2016/03
      GOD PÅSKE TIL DEG OG DINE.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg