5 ting jeg skal gjøre i April

Tenk at vi er kommet til april allerede dere. Eller,  endelig kan man også si. Denne vinteren synes jeg har vært tung. Tung i kroppen, kalde lange dager, å en mørk mørketid.

Men nå er april her. All snøen som nå kommer, kaller vi tine-sny her jeg bor. Det betyr at den tærer på den tunge vintersnøen, å får det til å tine opp å bli sommer fortere.

Nå er snart veigrøfta full av gule glade hestehover, tjelden står i fjæra å roper -det bit, plenen må rakes, å vi samles på søppel-plukke dugnad i bygda.

Har ordnet meg ei lita liste med noen enkle mål for april. Er så mye lettere å få ting gjort om det finnes ei liste å krysse ut på. Så er det gøy å få ting gjort, å ha enkle mål.

Jeg har også tro på at jeg kommer lengre i livet med å finne ut hva jeg SKAL gjøre, heller en å rette pekefingeren på alt jeg ikke skal å ikke burde. Ordet IKKE burde vi ikke bruke, det er bare demotiverende. Derfor…

 

I April skal jeg:

 

  1. Lage et fuglebrett.
  2. Se gjennom, stryke, kjøpe klær og sko til konfirmasjon og 17 mai feiring.
  3. Spise knekkebrød til lunsj, samt drikke 2 fl vann hver dag.
  4. Selge minst 3 ting jeg ikke trenger.
  5. Rydde mitt eget klesskap.

 

Porselenskår funnet i fjæra

Som du ser, punkt 3 gjelder hver dag, hele måneden. Det er min diett denne måneden, å om jeg greier å bygge meg en vane med sunn lunsj hver dag, kan jeg bygge videre med flere gode vaner senere. Om man har mange gode vaner, håper jeg uvanene faller naturlig bort etter hvert. Det er i alle fall teorien, så får vi se..

Resterende 4 punkter er slikt som kan gjøres på en dag eller 2. Dem kan jeg fint fordele på hver av dem 4 ukene, eller jeg kan være effektiv å bare få gjort alt første uka.

Jeg tenker det er lurt å ha lista i en passelig lav mengde, slik at det virker veldig sansynlig at alt blir gjort. Så kan jeg heller tilføye mer senere, om jeg synes jeg fikk for lite oppgaver.
Fint å være sin egen sjef sånn sett, hvor man arbeidsfordeler etter innsats, styrke, tid og motivasjon fortløpende.
Så får jeg diskutere lønna med meg selv når jeg ser hvor bra utført jobben har vært.

 

Ellers bur også April på litt små begivenheter. Prinsessa skal få seg tannregulering, mamma min har bursdag, og det skal være kultur-uke gjennom kulturskolen. Så dette blir absolutt en fin og spennende måned.

Lykke til med våren alle sammen 🙂

1 kommentar
    1. Fint å sette opp en slik liste, da! 😀
      Lykke til med knekkebrødlunsjene! Tror du klarer det jeg!

      Selv prøvde jeg å skulle drikke to flasker på en liter med vann hver dag, men det er mye! Er det litersflasker du har?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg