Å trene med verdens dummeste?

Ifølge illustrert vitenskap har jeg kjøpt meg en av verdens dummeste hunderase, som er blant di vanskeligste å trene.

Noen dager er jeg helt enig i dette, andre dager ikke.

Men basert på den erfaringen som jeg har, vil jeg si det i allefall ville vært 10 ganger enklere å trene en labrador eller en border collie fremfor en dvergpincher.

Jeg har mange ganger greid å trene henne opp til noe bra, men om ikke treningen fortsetter hver dag, da er alt glemt etter 2 dager.

 

 

Men når jeg i dag kunne la 2 åringen gå tur med henne, på en Campingplass fullt av andre mennesker og dyr i alle varianter, da vet jeg at vi har gjort noe rett.

En annen hund ville kanskje benyttet muligheten å jaget hønene som her var 4 meter unna. Men vår hund er utrolig trofast.
Hun kan godt bjeffe mot alt i hele verden, men hun holder seg nær familien, uansett hva.

Så når lillebror fikk holde i båndet, da viste jeg at hun ikke ville legge på sprang å jage noe som helst rundt oss.

Hun er kanskje ikke den smarteste, men hun er den mest trofaste familiehunden. Og vi er kjempeglad i henne akkurat som hun er.

4 kommentarer
    1. Uansett 🐾 en skjønn 4 beint og en heldig liten to beint på tur. Så er jeg sikker på at den ekvipasjen kommer til å ha mye gøy sammen, og muligens er det junior som kommer til å bli «sjefen» ♥️ Helige

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg