Noe uventet sa han JA, men??

Mamma, kan jeg få en Hamster? Værsåsnill, jeg skal gjøre dobbelt med husarbeid, ta alt ansvar for den selv, vaske buret 2 gang i uka, og være kjempesnill.

Vår tidligere hamster Tassen

Som mamma må man ofte være den slemme, som setter grenser å sier nei. Den gjerrige som holder hardt på pengeboka. Den strenge, som stiller høye krav.
Når jeg i tilegg er allergisk mot støv som kommer fra sagspon, og kanskje også mot flere dyr (men ikke alle, å uvisst omfang), burde det i denne situasjonen vært enkelt for meg å si nei.

Men som jeg sa til samboer da vi ble sammen.
-Jeg elsker dyr. De aller fleste av dem. Jeg er utdannet agronom, å på daværende tidspunkt jobbet jeg i dyrebutikk. Å noen gang si nei til et dyr, er noe av det vanskeligste jeg kan gjøre.

Å jeg ønsker meg faktisk litt en hamster. Eller en annen gnager, så hvorfor ikke?
Jeg ga henne det svaret som føltes mest riktig ut.
-Det må du nesten spørre pappa om.
Var egentlig overbevist om at han ville si nei. Men da var det for en gangs skyld ikke jeg som var den stygge ulven som sa nei.

Men svaret han kom med var ganske så uventet.
-Jo det går sikkert bra, men er du sikker på at det er en hamster du vil ha? Di kan jo være litt kjedelige.
Hva med en stuegris? En kanin? Ei gås? Eller ei skilpadde?

Oi, Oi, Oi, her fikk hun mye å velge i.
Nå har hun tenkt i snart ei uke, å selv om hun har vært sikker i sin sak flere ganger, er hun enda ikke helt 100 prosent sikker.

Mandag skal hun å pappa til dyrebutikken, så da kan det bli spennende å se hva di kommer hjem med.
Jeg blir nesten glad uansett hva hun kommer hjem med, selv om jeg håper litt på noe mer en annet.

Har foresten sjekket Finn.no først. Liker tanken på å redde et dyr rett før ferien, å synes alle burde vurdere det før di besøker dyrebutikken.
Desverre var det ingen dyr av hennes interesser eller familiens muligheter til salgs i nærområdet. Å som småbarnsmor har jeg ikke tid å kjøre 3-4 timer per vei..

6 kommentarer
    1. Hamster, rotter, mus.. de dør jo med en gang.. er så trist. Marsvin, hun vil elske marsvin, fantastiske dyr med personlighet 🥰

        1. Det er de helt klart. Mitt marsvin het Mildrid og kom på tilkalling, hylte som gal når hun hørte plastposer (som betyr salat, gulrot eller noe), hun lekte med hunden til mine besteforeldre som passet på henne i hagen der hun ryddet plenen for løvetann. Masse personlighet. Hamstere har svarte knappenålsøyne som man ikke får kontakt med, de sover helé dagen og løper/bråker hele natta og har veldig kort levetid. Så håper barnet ditt velger marsvin istedet for, eller kanin. Jeg liker jo kaniner også, jeg er jo Bunny, hehe.. 🐰

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg